افشای تکاندهندهٔ جعلیات خبرنگار مجلهٔ اشپیگل به نفع رژیم ایران

164
تلخ ترین ضربه به مجله اشپیگل آلمان با جعل خبر دروغ به نفع رژیم ایران
تلخ ترین ضربه به مجله اشپیگل آلمان با جعل خبر دروغ به نفع رژیم ایران

مجلهٔ اشپیگل در آلمان که پس از افشای تکاندهندهٔ جعلیات خبرنگارش، بدترین و تلخ ترین ضربه زندگی رسانه‌ای ۷۰ساله خود را تجربه می‌کند درصدد بررسیها و تغییرات چشمگیر است.

مقر مجلهٔ اشپیگل در هامبورگ است و این موضوع را یکی از بدترین اتفاقات تاریخ خود خوانده است.

تیم سردبیری جدید اشپیگل که قرار است از ابتدای سال ۲۰۱۹دست به کار شوند، شامل سردبیر اشتفن کلوس مان و معاون سردبیر دیرک کوربیو وایت در موضعگیری خود به تاریخ ۲۰دسامبر ۲۰۱۸درباره خبرنگاری که تحت امر ملاها ۷سال خبر جعلی تولید کرده بود.

تیم سردبیری خاطر نشان کردند که آنچه خبرنگارشان نوشته اکثراًً دارای بخشهایی است که ساخته و پرداخته خود او هستند و هرگز وجود واقعی نداشتند.

سردبیری جدید اشپیگل با عذرخواهی از عموم خوانندگان تصریح کرده است که ما اکنون برای اعتبار خود مبارزه می‌کنیم.

کلاس رلوتیوس Claas Relotius حقه بازی کرده و ما هم اجازه دادیم که کلک بخوریم.

به‌نوشته اشپیگل این آقای خبرنگار، ایمیلها را هم دستکاری می‌کرده و در فیس‌بوک صفحات گمراه‌ کننده می‌گذاشت.

در اشپیگل موارد متعدد دیگری از جعل خبرها ذکر شده است.

آقای خبرنگار همچنین از خوانندگان مجلهٔ اشپیگل برای کمک به کودکان یتیم سوری پول جمع می‌کرد اما پولها به حساب شخصی او ریخته می‌شد و هیچگاه به کودکان سوری نرسید.

اشپیگل در این خصوص شکایت کرده و یک دادخواست کیفری به دادگستری آلمان در این باره ارائه کرده است.

از سوی دیگر ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان طی نامه‌یی به سردبیر اشپیگل، از سمت‌گیری نهادینهٔ اشپیگل علیه پرزیدنت ترامپ شکایت کرده و خواستار یک تحقیق مستقل در این باره شده است.

مجاهدین خلق هم از این خبرنگار مجلهٔ اشپیگل شکایت کرده و گفته اند:

ادعای انفجار حرم امام رضا و کشتن کشیشان مسیحی توسط مجاهدین و منتسب کردن قتل‌عام مجاهدین در اشرف در سال ۹۲ به «تصفیه و درگیری درونی» و ادعای «مرگهای مشکوک» در درون مجاهدین که توسط عوامل و وزارت اطلاعات دامن زده می‌شد، در این شمار است.

مجاهدین میگویند: جوابیه‌ها و تکذیب نامه‌های مکرر مجاهدین در سال قیام، حتی در یک مورد نیز توسط رسانه‌ مزبور و همچنین کانال ۴انگلیس و ایندیپندنت و الجزیره انگلیسی و گاردین منتشر نشده که به‌روشنی حاکی از دریافت پول کلان است.

توییتر و فیسبوک حسابهای فراوانی که به نفع حکومت ملاها  کار میکرد را مسدود کردند.

تلگرام ما

http://t.me/Iran_news_ajancy